Købsbetingelser

Tryghed

Det vigtigste for os er, at du bliver tilfreds med de varer, du køber og at servicen lever op til dine forventninger.

Danmark 

Bestillinger sendes normalt i Danmark.

Hvis du ønsker levering til Finland, Norge eller Sverige så kontakt venligst vores kundeservice.

1. Orderbekræftelse 

Når vi har modtaget din bestilling, sender vi straks en ordrebekræftelse med e-mail. Den indeholder følgende oplysninger: -Ordrenummer – Hvilke varer du har bestilt – Pris per vare – Pris for fragt og summen på ordren.

2. Du kan vælge følgende betalingsmuligheder:

2.1. Betaling med Klarna

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmetoder:

  • Køb nu. Betal senere. Faktura med kredittid på 30 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
  • Del op. Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.
  • Kort: Betal med betalingskort eller kreditkort fra Visa og MasterCard.

Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmesideHer kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.

Her finder du Klarnas kundeservice.

2.2. Betaling med kort og MobilePay – Bambora/Worldline Payment Solutions

VISA, Mastercard, Meastro og MobilePay.
Vi anvender Bambora/Worldline for højeste sikkerhed ved kortbetaling med VISA og MasterCard. Bambora/Worldline er et af Skandinaviens mest populære virksomheder inden for betalingssystemer til internetbutikker. Bambora/Worldline er naturligvis certificeret efter PCI-standard, som kræver, at intet mindre end 200 sikkerhedspunkter skal opfyldes. Bambora/Worldline samarbejder med alle Skandinaviens førende banker og kortindløsere, og opfylder alle de seneste certificeringer og sikkerhedskrav fra indløsere og kortvirksomheder.

3. Leveringstid

Vores normale leveringstid er ca. 5-8 arbejdsdage, fra du har modtaget ordrebekræftelsen (i Danmark). Muligt at vælge fragtoption sporbar levering 3-4 arbejdsdage mod ekstra omkostninger.

4. Fragt 

Vi benytter det svenske Postnord. Omdeling i Danmark foretages af Postnord Danmark. Hvis varen er beskadiget eller bortkommen under transporten fra FootActive Norden og til dig, er det FootActive Norden, som er ansvarlig. Du skal blot kontakte os inden 14 dage. Hvis varen er beskadiget eller bortkommen under returnering fra dig til FootActive Norden, er du ansvarlig.

4.1. Fragtpriser

Ved køb over 400 DKK leverer vi dine varer fragt frit. Ved køb for under 400 DKK pålægges et leveringsgebyr på 29 DKK. Muligt at vælge fragtoption sporbar levering 3-4 arbejdsdage mod ekstra omkostninger.

4.2. Minimumskøb

Vi har ingen krav til minimumskøb.

4.3. Leveringsmetode og fragtomkostning

FootActive anvender primært Postnord, når vi sender din bestilling. Omdeling i Danmark foretages af Postnord Danmark. Fast fragtpris 29 DKK. Ved returnering betaler du selv fragtomkostninger til os hos FootActive i Sverige. Muligt at vælge fragtoption sporbar levering 3-4 arbejdsdage mod ekstra omkostninger.

4.4. Pakning

For at holde de lave fragtpriser leveres alle vores FootActive produkter (ikke Catwalk) i minimum emballage. Dette letter også en eventuel returnering til os.

5. Fortrydelsesret

Hos os skal det være trygt at handle og let at returnere. Vi følger købeloven og som privatperson har du altid 14 dages fortrydelsesret. Derudover tilbyder vi en tilfredshedsgaranti. Fortrydelsesretten gælder kun, hvis produktet stadig er i original indpakning. Ved returnering står du selv for returfragten og er ansvarlig for, at varen kommer retur til os. Vi tager ikke imod pakker sendt per efterkrav. Prisen for produkterne tilbagebetales til dig inden for 7 bankdage.

5.1. Tilfredshedsgaranti

FootActive tilbyder tilfredshedsgaranti! Hvis du ikke er fuldt ud tilfreds med dit FootActive produkt, kan du inden 30 dage efter købet returnere produktet – også selvom du har brugt det og få alle pengene tilbage. Ved returnering og udnyttelse af tilfredsgarantien står du selv for returfragten og er ansvarlig for, at pakken kommer frem til os. Tilbagebetaling sker inden for 7 bankdage.

5.2. Ombytning

Vi håndterer ikke ombytning ved returnering af varer. Ønsker du ombytning, skal du blot returnere din vare på almindelig vis og lægge en ny ordre på www.footactive.dk. Tilbagebetaling sker inden for 7 bankdage.

6. Reklamation – Produkt

Vi følger købeloven, så hvis du opdager en fejl på produktet, bytter vi det til et nyt produkt uden omkostninger for dig. Vi betaler også din returfragt. Kontakt os på telefon + 46313890329 (hverdage mellem kl. 10.00-17.00). Du kan også sende en e-mail til info@footactive.dk. Hvis der er synlige fejl på pakken, når du henter den, anmelder du dette direkte til udleveringsstedet. Vær opmærksom på at få en kvittering på din anmeldelse af skaden. Vi erstatter varen med en ny vare. Sørg for at pakke varen forsvarligt så der ikke kommer yderligere skader i transporten. Vi sender en ny vare til dig, så snart vi har modtaget returneringen.

6.1. Reklamationer – Levering

Pakker som er forkerte, skadet eller mangelfuld ved levering skal reklameres hurtigst muligt og senest 7 dage efter modtagelsen. Returner varen på billigste måde, med post, og vedhæft en beskrivelse af fejlen. Kontakt altid vores kundeservice via e-mail: info@footactive.dk inden du returnerer varen.

Ved uoverensstemmelser som vi ikke kan løse samen, anbefaler vi dig, at du henvender dig til forbrugerklagenævnet. Vi følger altid deres anbefalinger.

7. Priser

Alle priser på footactive.dk er i danske kroner inkl. moms.

8. Øvrigt

Som kunde har du altid de rettigheder, som fremgår af købeloven. Hvis en sag indgives til forbrugerklagenævnet, følger vi altid nævnets anbefaling.

På trods af at vi altid forsøger at gøre vores bedste, kan der ske fejl.
Derfor skal du altid lade os vide, hvis du har punkter, hvorpå du mener, du kan forbedre os. På den måde kan vi rette op på eventuelle fejl.

Gem altid fakturaen/kvitteringen og indpakningen, hvis du vil returnere en vare og få pengene tilbage.
Vi forbeholder os retten til at ændre på tryk, farve, foto eller skrivefejl og kan til enhver tid afvise et køb fra en kunde uden uddybende forklaring.

8.1. Øvrige vilkår

  • Hvis du er under 18 år, skal du have dine forældres tilladelse til at købe noget fra os.
  • Vi sender ikke varen, før vi har modtaget den fulde betaling.
  • Vi forbeholder os altid retten til at afslutte en ordre og tilbagebetale pengene pga. udsolgte varer eller prisændringer. Vi forbeholder os også retten til at afslutte en ordre, hvis der er fejl i informationen, hvis en forkert pris er angivet eller hvis lagerstatus ikke stemmer.
  • I tilfælde af krig, naturkatastrofer, strejker, regeringsbeslutninger, manglende levering fra leverandører eller lignende begivenheder som er uden for vores kontrol og som ikke med rimelighed kan forudses, og påvirker at de kontraktlige aftaler fra FootActive ikke kan overholdes, befries FootActive for deres forpligtelser.
  • FootActive forbeholder sig retten til at annullere en ordre.

9. Force majeure 

Under force majeure ophører forpligtelserne. I tilfælde hvor force majeure varer længere end 2 måneder, opnår du også retten til at opsige aftalen uden forpligtelse til at betale erstatning. Force majeure er bl.a. strejker, sygdom af personale, transport forstyrrelser og import/eksportforbud, hvad enten den forekommer i virksomheden eller dets leverandører.

10. Lagring av personuppgifter

Genom att godkänna dessa köpvillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till oss enligt vår Integritetspolicy.
FootActive Norden är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till FootActive. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp och i syfte att fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund.

11. Cookies 

En cookie er en tekstfil, som sendes fra en hjemmeside f.eks. www.footactive.dk til din computer, som lagrer den i hukommelsen (session cookies) eller en lille tekstfil (tekstbaserede cookies). Vi anvender begge typer af cookies. Tekstbaserede cookies anvendes til at føre statestik over visse produkter. Session cookies anvendes for at gemme login information samt din kurv, når du surfer rundt på vores side. Sidstnævnte ryddes, så snart du lukker din browser. Hvis din browser ikke er indstillet til at acceptere cookies, har du ikke mulighed for at aflægge bestilling via internettet. Du ændrer let denne indstilning i din browser. Vær opmærksom på at vi ikke benytter cookies til at gemme personlige informationer om dig.